Dag 11 : Into the desert! - Reisverslag uit West Sedona, Verenigde Staten van Niels en Joanne - WaarBenJij.nu Dag 11 : Into the desert! - Reisverslag uit West Sedona, Verenigde Staten van Niels en Joanne - WaarBenJij.nu

Dag 11 : Into the desert!

Door: Niels en Joanne

Blijf op de hoogte en volg Niels en Joanne

29 Mei 2012 | Verenigde Staten, West Sedona

Vandaag gaan we na onze eerste kennismaking met de warmte in Palm Springs verder de woestijn in. Volgens onze route planner is het dik 6 uur rijden en omdat we ook nog een detour doen via Joshua Tree National Park laten we ons chill resort vroeg achter ons. We schieten eerst nog wat foto's bij het gigantische standbeeld van Marilyn Monroe en gaan dan naar Joshua Trees. Gelijk maar een pas voor alle nationale parken aangeschaft, want daar gaan we nog genoeg komen. En dan is het eindelijk zover, ons eerste park! De naam zegt het al, dit park staat vol met zgn Joshua Trees. Deze bomen komen alleen op deze plek op aarde voor en ze zien er ook heel bijzonder uit. Ik houd het op een kruising tussen een palmboom en een cactus. We rijden door het park naar Key View en schieten onderweg volop plaatjes. Bij Skull Rock beklimmen we een gedeelte van een rotspartij en er schieten hier en daar wat beesten weg de struiken in. Eenmaal bij Key View aangekomen, bovenop een berg op dik 1500m hoogte, hebben we een prachtig uitzicht op de San Andreas breuk. Deze loopt door de Coachella Valley en is omringd door diverse bergketens. Daar bovenop voel je je ineens heel erg klein. Vervolgens gaan we dwars door het park naar de Interstate 10. Onderweg veranderd het landschap van groen en een aangename 77 graden Fahrenheit op Key View naar dood landschap en 97F in de vallei. Dan zijn we eindelijk op de interstate en gaan we richting Sedona. We verlaten California en gaan Arizona binnen. Vanaf het moment dat we daar binnen rijden staat de thermometer constant op 100F of hoger. Dit is tegen de 40 graden celcius! We kruisen een km of 200 woestijn zonder enige vorm van beschaving en we zien diverse Dust Devils. Deze mini tornado's ontstaat bij een heldere lucht en je kan ze zien door het zand wat ze oppikken. Helaas laten ze zich moeilijk vastleggen op foto :(. Joanne doet af en toe een tukkie en ik vermaak me met het landschap wat langzaam aan aan het veranderen is. Na de woestijn rijden we de bergen in en de ene vallei is nog mooier dan de andere. We zien de eerste rotsplateu's die volledig vlak zijn aan de bovenkant. Wanneer we honger krijgen stoppen we bij 1 van de vele 'food exits' langs de snelweg. Omdat er weinig plaatsjes zijn heeft men foodcourts bedacht waar zomaar een stuk of 10 verschillende ketens zijn gevestigd. Van McDonalds tot Subway, maar ook mexicaans en grills. Snel weer verder de weg op die steeds meer door de bergen gaat. Als amerikanen ergens naar toe willen leggen ze gewoon een weg aan en dat is best prettig :-) ! Uiteindelijk komen we aan in Sedona wat in de Red Rock County ligt en het is wel duidelijk waarom, de bergen hier zijn allemaal rood. De foto's hiervan volgen morgen, want bij aankomst was het helaas al te donker om er nog mooie foto's te maken. Next stop, The Grand Canyon! Cya tomorrow!

• 30 Mei 2012 - 07:11

Romy:

Whaaaaa die Marilyn is ultra nice!!!!

• 30 Mei 2012 - 11:15

Tio Servesa :

Ben in middels aan mijn poot geholpen en heb een fles whisky onder mijn knie als wissel been hij doet het erg goedJosua trees zijn nog het zelfde als 20jaar gele. Nog veel lol daar joanne een dike kus je doet het goed op de foto s leenskie

• 30 Mei 2012 - 11:15

Tio Servesa :

• 30 Mei 2012 - 13:50

Peter Rasmussen:

wat denk je van een emmertje met water voor om te beginnen met je voetjes, als je gebeten word door een slang moet de partner het gif uitzuigen,maakt niet uit waar,dus let goed op. xxx