Dag 29 & 30: Maxing Relaxing - Reisverslag uit Waikīkī, Verenigde Staten van Niels en Joanne - WaarBenJij.nu Dag 29 & 30: Maxing Relaxing - Reisverslag uit Waikīkī, Verenigde Staten van Niels en Joanne - WaarBenJij.nu

Dag 29 & 30: Maxing Relaxing

Door: Niels en Joanne

Blijf op de hoogte en volg Niels en Joanne

17 Juni 2012 | Verenigde Staten, Waikīkī

Omdat we gisteren best actief zijn geweest doen we vandaag helemaal niets. We liggen heel de dag bij het zwembad in de zon te bakken en nemen af en toe en duik om af te koelen. Gelukkig hebben we ook poolside service dus de koude biertjes worden bij de bedjes gebracht. We hebben dus geen enkele reden om op te staan, wat we daarom ook maar niet doen :-). s'Avonds eten we zoals elke avond op Oahu bij de Cheesecake Factory, omdat het eten hier goed is en het ook nog betaalbaar is en er ruime keuze is.
Op zondag staat de wedstrijd van het Nederlands elftal al vroeg op het programma. Moeten we toch nog vroeg opstaan! Vanwege het tijdverschil van 12 uur is de wedstrijd hier al om kwart voor 9 in de ochtend. We denken met ESPN op de hotelkamer het voetbal wel te kunnen zien. Helaas blijkt dit ESPN basketball only te zijn. Shit! Gelukkig hadden we de dag ervoor al uitgezocht waar het uitgezonden wordt en komen we binnen net nadat Nederland op een 1-0 voorsprong is gekomen. Ole ole ole ole!! We komen naast een Amerikaan te zitten die een oranje shirt aan heeft. Er zitten nog meer amerikanen binnen die allemaal voor Nederland blijken te zijn. Helaas ook een paar Portugal fans..
We gaan vol gas aan het bier, in eerste instantie tegen de spanning, maar al snel om het allemaal wat dragelijker te maken. Wat een stakkerts! Zelfs Ronnie kan niet voorkomen dat ze weer verliezen en ze verdienen het dan ook totaal niet. Hebben we gelukkig ook niets gemist!
We lopen terug over straat en trekken toch veel bekijks in onze oranje outfits compleet met oranje Hawai slingers. We zijn hier maar 1 Nederlander tegengekomen en het blijkt ook dat ze hier niet veel komen.
Terug bij het hotel ga ik snel verder met waar ik goed in ben. De bedjes die we vanochtend al geconfisqueerd hadden zijn er nog steeds, ook al heb ik tussentijds nog wel een Japanner er af moeten schoppen. Omdat we de wedstrijd op de kamer zouden kijken hadden we al een flinke biervoorraad ingeslagen, waar we nu niet aangezeten hebben. Dus deze wordt meegenomen naar het zwembad en nadat er 1 biertje besteld is wordt deze steeds bijgevuld. Dat scheelt weer 7$ per biertje en het tempo van de wedstrijd kan zo lekker worden doorgezet :-). Joanne vergrijpt zich trouwens aan haar regular Jack&coke. Het verlies is al snel verwerkt (als Feyenoordsupporter ben je natuurlijk wel wat gewend) en we genieten ook lekker van het zonnetje en de Hawaiian muziek die live wordt gespeeld. Aan het einde van de middag doe ik nog even een tukkie op de kamer terwijl Joanne alweer gaat shoppen. s'Avonds opnieuw naar de Cheesecake Factory voor het lekkere eten en dan is toch echt de laatste dag op Oahu voorbij.... :-(
Helaas waren de 5 nachten die wij hier hadden te kort om er alles uit te halen en ook nog te relaxen. Omdat het hoofddoel van deze bestemming was om lekker te chillen hebben we dat ook vooral gedaan. We zijn er maar 1 dag op uit geweest en hebben ook niet echt veel van de natuur hier gezien. Zelfs in de toeristische gebieden zie je al allerlei verschillende vogeltjes en mooie planten dus in de natuurgebieden zal dit nog veel meer zijn. Verder valt op dat het eiland vooral bezocht wordt door Japanners. Heel veel zaken hier zijn dan ook zowel in het Engels als Japans aangegeven. In ons hotel zien we vrijwel elke keer dat we door de lobby lopen een Japans bruidspaar voorbij komen, haha.
Verder is iedereen op het eiland heel relaxed en laidback. De Aloha way-of-life is hier heel duidelijk the way to go. Dat betekend ook dat je hier wat langer op alles en iedereen moet wachten als je wat nodig hebt. Maar als je je hier op in stelt is het stukken relaxer dan het haastige gedoe in Nederland.
Verder zijn er naast Japanners ook ontzettend veel surfers op het eiland. De golven die wij hebben gezien aan de zuidkant van het eiland waren niet zo heel erg hoog, maar omdat ze al ver uit de kust breken is het perfect voor surfers. We zijn niet aan de noordkant geweest, waar nog veel meer surfstranden zijn, met ook hogere golven.
Ons hotel was fantastisch! 1 van de mooiste die direct aan het strand ligt en niets voor niets zo populair bij trouwende Japanners. Gelukkig maar dat her andere resort van Jan Doets bijna even duur was, anders waren we nooit hier terecht gekomen en dat zou toch enorm zonde zijn!
Helaas zeggen we nu toch echt Aloha tegen Hawaii. Mahalo!!!