Transmongolie Expres here we come! First up:Russia - Reisverslag uit Sint-Petersburg, Rusland van Niels en Joanne - WaarBenJij.nu Transmongolie Expres here we come! First up:Russia - Reisverslag uit Sint-Petersburg, Rusland van Niels en Joanne - WaarBenJij.nu

Transmongolie Expres here we come! First up:Russia

Blijf op de hoogte en volg Niels en Joanne

19 Juli 2014 | Rusland, Sint-Petersburg

Gelukkig gaat de wekker dit keer niet zo extreem vroeg. We vliegen namelijk pas rond 13u. Na de uitdaging van het pakkken van de backpacks, de chaos op Schiphol overleefd te hebben en uitgezwaaid te zijn door Stefan, onze catsitter voor de komende 4 weken :-), zitten we ruim op tijd in het vliegtuig.
Onvoorbereid als we dit keer zijn, laten we zeggen dat het onderdeel uitmaakt voor onze eerste backpack experience haha, hebben we niet online ingecheckt waardoor we achter elkaar zitten ipv naast elkaar. Ik heb ook nog nooit zo weinig pagina's van de Lonely Planet vooraf gelezen. Niels heeft meer informatie in zijn hoofd dan ik mbt de reis, het moet niet gekker worden.

He bah, die Rus, shit Nederlander, naast mij meurt echt ernstig... Oke, vertand op nul het wordt vast nog veel erger Joanne.
Heel het vliegtuig zit vol, maar naast Niels blijven de twee plekken leeg. Thank god, fresh air! En extra beenruimte omdat we bij de nooduitgang zitten. Zouden ze soms weten dat we nog wel wat luxe kunnen gebruiken deze reis?

Yeah, geland! Toch nog wel een beetje spannend na de ramp van MH17 gisteren... #RIPMH17
We beginnen deze reis 'flashpackend' want we worden netjes opgewacht op het vliegveld en naar ons hotel gebracht. Onderweg passeren we al vele imposante gebouwen en beelden. Genoeg te zien dus de komende twee dagen!
Ons hotel is gelegen aan de Neva rivier met prachtige uitzichten. Het hotel is heel statig en de kamers zijn olskool Russian style haha. Kijk maar naar de foto's & see for yourself.
Omdat het hier 2u later is, besluiten we rustig op zoek te gaan naar een eettentje. We ploffen op de gok neer op een terras en het blijkt een heel hippe tent met prima voedsel. Wel iets duurder maar zolang we nog van de luxe kunnen genieten doen we het lekker. De cheap ass noodles en crackers met pindakaas bewaren we voor de trein ;-).
De Russische dames doen hun best tijdens een avondje uit en hebben zich in ultrastrakke (& korte) jurkjes gehesen met killer stilettos. Zit ik dan met mn afgetrapte hardloopschoenen haha. Waar zijn je Louboutins als je ze nodig hebt ;-)? Tsja, niet echt backpack materiaal, Brooks it is.
Na een slordige miscommunicatie, Russen spreken echt heel slecht Engels, tikken we maar 6 euro ipv 60 af. Hier komen we pas achter als we al bijna ons hotel zijn aangezien we nog niet helemaal aan de roebels gewend zijn, oeps... Morgen maar even netjes herstellen.
Eenmaal terug in het hotel zijn we gesloopt. Nog even een wifi shot en dan vallen we allebei in slaap. Om vervolgs gedurende de nacht wel 6x wakker te worden van de hitte, muggen en vuurwerk? We w

• 19 Juli 2014 - 21:46

Niels En Joanne :

Too bad, foto's uploaden lukt niet... Fotoruimte is blijkbaar op. Check Joanne's facebook voor foto's!

• 20 Juli 2014 - 01:06

Tonny:

Zo leuk dat we jullie weer kunnen volgen. We kijken al weer uit naar de volgende 'aflevering'. Veel plezier!

• 20 Juli 2014 - 09:54

Peter Rasmussen:

mooi verslag van de echte eerste vakantiedag, blijven benieuwd naar jullie belevenissen,veel liefs en plezier

• 20 Juli 2014 - 11:33

Kim:

Geniet ervan en kijk al uit naar je volgende blog

• 21 Juli 2014 - 12:52

Jacqueline:

Gaaf en spannend. Geniet van alle nieuwe indrukken.
    Benieuwd naar jullie avonturen :-)