Dag 16: Arches National Park - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Niels en Joanne - WaarBenJij.nu Dag 16: Arches National Park - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Niels en Joanne - WaarBenJij.nu

Dag 16: Arches National Park

Door: Niels en Joanne

Blijf op de hoogte en volg Niels en Joanne

03 Juni 2012 | Verenigde Staten, Moab

Vandaag vertrekken we rond half 11 richting Arches National Park. Veel te laat maar we hebben wel heerlijk wat extra slaap kunnen pakken. Al die drukke bezigheden in de hitte slopen ons namelijk helemaal. Gelukkig is het park heel dicht bij het hotel dus we zijn er zo. We besluiten de Scenic Drive af te rijden en stoppen tussendoor bij een aantal highlights. First up: Balanced Rock. Het lijkt net of deze steen er ieder moment af kan vallen, freaky! Niels probeert hem nog tegen te houden haha (zie foto). Tweede stop maken we bij The Window Section waar zich North en South Window bevinden. We besluiten de hike van 1,1 km te maken. Peace of cake zou je zeggen, nou guess again in deze hitte! We zijn blij dat we bij de eerste window even in de schaduw van de boog kunnen zitten om aan de brandende zon te ontsnappen. We besluiten toch de primitive trail van een halve km extra terug naar de parkeerplaats te nemen omdat we dan de twee 'windows' naast elkaar kunnen zien. Het pad is slecht te zien maar is gemarkeerd met kleine rotsjes. Soort van Hans en Grietje, maar dan de natuurversie ;-). We moeten wat (rotselijke) hindernissen overwinnen en tikken totaal 2 liter water achterover maar het uitzicht is het meer dan waard. En onderweg komen we ook nog een bekende tegen, geloof het of niet, Darth Vader himself!
Door naar het volgende punt, Delicate Arch. Dit is de meest karakteristieke boog van het park. We nemen genoegen met het uitzicht vanaf een uitkijkpunt want we zien het echt niet zitten 5km te hiken in deze hitte. De temperatuur in de auto geeft namelijk weer 100 graden Fahrenheit aan (38 graden!).
Het laatste punt is het Devils Garden Trailhead. Pakkende naam wel voor de zanderige klim van 2,6km die we moeten doorstaan om de grootste boog ter wereld te zien. Maar Landscape Arch stelt ons niet teleur. Wat een gigantische boog van ongeveer 100 meter breed!
Na deze hike hebben we het echt gehad haha. Op naar het hotel, zwemkleding aan en PLONS. Zo dat hadden we nodig, even wat verkoeling opzoeken bij het zwembad. We moeten echter wel in de schaduw opdrogen want we verbranden anders levend hier.
Als we afgekoeld zijn nemen we een snelle douche en besluiten lekker uit eten te gaan en een film te pakken, an all American date! We eten bij Jeffrey's steakhouse, wel wat aan de prijs maar elke dollar waard. Superlekker! Wat het extra leuk maakt is dat het restaurant ook sinds een paar weken een (gestrande) poes heeft, Smokey, die ons gelijk kopjes komt geven. Smokey is een Britse Korthaar dus doet ons ook erg aan Mitzi denken, nu missen we haar echt :-( !
Dan rijden we naar de mini bioscoop in Moab. Ze hebben 3 kleine zalen en er draaien dus ook maar 3 films. Onze voorkeur zit er gelukkig tussen, Men in Black 3. Voordat we gaan zitten bestellen we ook heel Amerikaans een Large Soda met Large Popcorn. De 'counter' ziet er ook echt uit zoals in de films, typisch Amerikaans. De film is ook hilarisch dus het was een super geslaagde date <3. Wat een topdag weer in the US of A!!!

• 04 Juni 2012 - 08:33

Tonny:

Wat zijn het weer prachtige foto's. Enne kunnen jullie de kat niet meesmokkelen voor ons?

• 04 Juni 2012 - 13:50

Tio Biertje:

Je moet er wel ff wat voor doen maar dan heb je wel een paar mooie foto's ,het is weer erg mooi daar maar nu weer op naar de bewoonde wereld Vegas leker gokken en € veel winnen misschien kan je dan wel langer blijven ?als jullie nenog winnen en het is hier KUT WEER dus