Dag 25 & 26: Hello & Goodbye again San Francisco! - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Niels en Joanne - WaarBenJij.nu Dag 25 & 26: Hello & Goodbye again San Francisco! - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Niels en Joanne - WaarBenJij.nu

Dag 25 & 26: Hello & Goodbye again San Francisco!

Door: Niels en Joanne

Blijf op de hoogte en volg Niels en Joanne

13 Juni 2012 | Verenigde Staten, San Francisco

Na een volle dag van alle natuur in Yosemite genoten te hebben vertrekken we vandaag we naar San Fran. We vertrekken rond 8u in de ochtend zodat we nog wat aan onze dag in SF hebben. We komen rond 12u aan. Koffers inchecken en op naar Ocean Beach! We maken nog een stop bij Cole Valley Cafe voor een heerlijk broodje en een shot internet want dit hebben we de afgelopen 2 dagen in Yosemite moeten missen. Onze ouders zijn gerust gesteld dat we nog leven en via Facebook zijn we weer up to date over het vieze weer in Nederland (sorry guys!).
Het is een prachtige zonnige (one of the few volgens de lonely planet) dag hier. We chillen even bij het strand en lopen dan via de Dutch Windwill Golden Gate Park in. De molen is door Bea aan SF geschonken dus deze moet natuurlijk even op de foto. Ik heb mn hardloopspullen meegenomen want ik kan wel weer een workout gebruiken na al het hamburgergeweld :-s. Terwijl ik richting de Japanese Tea Garden ren rijdt Niels er rustig met de auto naartoe op zoek naar een parkeerplek. Ik verdwaal natuurlijk weer maar Niels heeft hier al op geanticipeerd haha. Terwijl ik vol verbazing al langs de de ingang van de Japanse Theetuin ren (ben ik er al?) staat Niels al als professioneel fotograaf van een afstand plaatjes te schieten haha.
Na even uitgelopen te hebben gaan we de Japanse theetuin binnen en drinken toepasselijk een kopje Japanse groene thee :-). Ondertussen genieten we van de prachtige tuin met bijzondere bonzai boompjes. Tijdens de tweede wereldoorlog waren alle bonzai boompjes in deze tuin geroofd. Na de oorlog zijn de Japanners ruim 30 jaar lang mee bezig geweest om de boompjes terug te vinden en ze in hun oorspronkelijke staat te herstellen.
We lopen nog wat rond en spotten koikarpers, pagodes en uiteraard eekhoorntjes. Daarna verplaatsen we ons weer richting hotel. Even opfrissen en dan richting Union Square om weer bij de Cheesecake Factory te eten. We eten weer heerlijk, we zitten helemaal vol. Maar we kunnen natuurlijk niet weg zonder een cheesecake verorberd te hebben dus besluiten we er maar een 'on the go' te bestellen. Er zijn zoveel keuzes niet normaal! Het is nog lastig te kiezen tussen White Chocolate Raspberry Truffel, Key Lime, Chocolate Peanut Butter, Oreo, Snickers Chunk cheesecake en many many others maar we sluiten uiteindelijk een compromis en komen uit op de Snickers.
Eenmaal terug in hotel relaxen we nog even in de internet room en kletsen we via Skype en Whatsapp bij met het thuisfront. Dan genieten we in onze hotelkamer nog van die heerlijke cheesecake, onze eigen versie van het slaapmutsje haha.
En dan breekt dag 26 aan. Tijd om de auto in te leveren en onze reis te vervolgen naar alweer onze 5e en tevens laatste staat, Hawaii! Omdat het Nederlands elftal speelt willen we wat vroeger op het vliegveld zijn zodat we de tweede helft nog ergens kunnen kijken. Inchecken duurt echter irritant lang dus we vrezen dat we nog maar een klein stukje kunnen kijken. De bagage controle gaat gelukkig sneller en net na de poortjes kunnen we neerploffen bij een bar. Scheisse!! 0-2. We zijn stiekem een klein beetje blij dat we onze oranje Hawaii slingers vergeten zijn uit de koffer te halen.... Dan zetten we het maar op een zuipen. Een paar Heineken en Jacks later zitten we half aangeschoten en gedesillusioneerd te wachten totdat we kunnen boarden.... Wel een excuus om bij aankomst op Hawaii wat extra cocktails te drinken :-). Tot later!

Aloha! Hier zijn we weer vanaf de schommelstoelen op onze veranda. We vinden Hawaii nu al te gek! Op het vliegveld kregen we al een Aloha welkom met bloemenkrans en bij het hotel nog een kralenketting. Gelijk de koffers op onze Part Ocean View kamer laten brengen zodat we een wandeling op de door ons omgedoopte Waikiki strip konden maken haha. Lekker gegeten, uiteraard een Margarita en nu nog even nagenieten. Aloha!

• 14 Juni 2012 - 18:03

Marijke:

Helemaal te gek weer, nu lekker relaxen.

• 15 Juni 2012 - 17:09

Jolanda:

Ben jaloers! Geniet nog ff in Hawaii. The place 2b.in Hawaii.