Dag 14 part 1: Antelope Canyon - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Niels en Joanne - WaarBenJij.nu Dag 14 part 1: Antelope Canyon - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Niels en Joanne - WaarBenJij.nu

Dag 14 part 1: Antelope Canyon

Door: Niels en Joanne

Blijf op de hoogte en volg Niels en Joanne

01 Juni 2012 | Verenigde Staten, Page

Na de gigantische Grand Canyon staat vandaag Antelope Canyon op het programma. Deze is dan wel niet zo groot (de Grand Canyon is 445x16x2km) maar wel waanzinnig mooi. Het heeft zijn naam te danken aan de Antilopes die er vroeger doorheen trokken. Deze zijn echter tijdens het bouwen van de Glen Canyon Dam vertrokken richting de North Rim van de Grand Canyon door de harde bonken.
We vertrekken vanuit Page met Antelope Canyon Tours. We worden met 14 man vervoerd in de achterbak van een pick up waar 2 bankjes in gemonteerd zijn. Gelukkig wel met een soort van tent erover heen zodat we niet wegfikken in de hitte.
Dan komen we aan bij het punt van bestemming. We lopen de Canyon in wat eigenlijk niet meer dan een grote scheur in een rots is. Onze gids Rosie begeleid ons door de Canyon en moedigt ons aan onze fantasie te gebruiken om de gekste dingen in de vormen van de rotsen te zien. Zoals een grote beer die de Canyon uit probeert te klimmen.
Elke paar meter die we lopen wordt de Canyon steeds mooier. Dus met een lengte van 400 meter hebben we weer flink wat foto's geschoten. Het wordt dan ook lastig de mooiste voor jullie uit te zoeken! In het echt is het echter nog vele malen mooier. Door het lichtval in de scheur krijgen de rotsen namelijk ieder uur weer andere kleuren. Het is bijna niet te beschrijven weer zo mooi, de foto's spreken voor zich.
Eenmaal terug in Page checken we uit en gaan we nog een keer naar de Wal-Mart om ons te vergapen aan alle spullen die je kan kopen zoals breedbeeld tv's, opblaasbootje, autobanden, golfspullen en zelfs kattenspeeltjes. Dus ook Mitzi heeft nu een souveniertje :-).
Verder scoren we nog een zonnepaneel voor onze voorruit wat wel handig is aangezien de temperatuur hier overdag tegen de 40 graden ligt en er geen schaduw is om je auto in te parkeren omdat de zon recht boven ons staat.
Na onze lunch bij Subway vervolgen we onze trip weer over Scenic Higway number 98 richting Monument Valley. We komen rond 3u aan in Kayenta en hebben nog wat tijd te doden tot onze jeeptour die om 18u begint. Thank god voor McDonalds. Niet voor het eten maar wel de gratis wifi waardoor we nu alvast een deel van ons verslag kunnen tikken. Na onze 2,5 uur durende jeeptour van vanavond moeten we namelijk nog een uur naar het hotel rijden dus we zullen vanavond wel weer kapot zijn. Zeker omdat het in Utah een uur later is dus we verliezen ook nog een uurtje.
Tot zo ver dus onze avonturen vanuit Arizona, de Grand Canyon state! On to the next one: Utah!

• 02 Juni 2012 - 08:50

Marijke:

Wat heerlijk om jullie te volgen, raak verslaafd aan de reisverslagen, welke jullie zo leuk beschrijven, er komt bij mij zoveel naar boven van o ja, hebben we ook gezien, ik beleef ook de vakantie weer een beetje. Kan niet wachten op de volgende. Schitterend al die foto's. Geniet ervan hè.

• 02 Juni 2012 - 09:08

Toi Jenever:

Erg mooi daar ook de foto s die Niels nietgemaakt heef haha ,maar zijn jullie niet te verdoor gé redden het is net of je al op de maan zit

• 02 Juni 2012 - 11:00

Tonny:

Weer zoveel moois! Ook wij zijn verslaafd aan jullie verhalen. Jullie hebben echt talent voor schrijven en fotograferen. Het is net of we een beetje met jullie meereizen. Veel plezier en op naar het volgende verslag X

• 02 Juni 2012 - 14:59

Niels En Joanne :

Haha oom Cerveza! Het zijn echt onze foto's hoor, we hebben er nog 100 haha. Niels begint op een Japanner te lijken met z'n statief haha!

• 03 Juni 2012 - 13:01

Sis :

Wauw echt mooi daar... enne ik zie de beer hoor :-)