Dag 15: Canyonlands - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Niels en Joanne - WaarBenJij.nu Dag 15: Canyonlands - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Niels en Joanne - WaarBenJij.nu

Dag 15: Canyonlands

Door: Niels en Joanne

Blijf op de hoogte en volg Niels en Joanne

02 Juni 2012 | Verenigde Staten, Moab

Vandaag zijn we in Utah en het eerste wat ons opvalt is het weer. Regen. Geen zielige buitjes zoals in Nederland maar een flinke thunderstorm. De temperatuur is ook een stuk aangenamer, zo'n 24 graden. Wacht, we hebben te vroeg gejuigd. Als we aankomen in Moab is het droog en loopt de temperatuur weer snel op naar de 35 graden en is het vies benauwd. Toch niet zo fijn die regen...
Omdat we nog niet kunnen inchecken in het hotel verkassen we naar de Mac voor free wifi. We spotten een Laundry en droppen gelijk de was even. Laundry day!
Na twee uur in de Mac aangestaard te zijn door de locals kunnen we inchecken. Tijd voor wat actie, op naar Canyonlands.
Canyonlands bestaat uit drie delen: Island of the Sky, Needles en The Maze. De eerste is alleen per verharde weg te bereiken. We worden echter wel weer gewaarschuwd voor een 'open ranch' ;-).
De drie delen worden gescheiden door de Colorado (daar is tie weer!) en de Green River. Wij besluiten Island of the Sky te bezoeken via een weg die eindigt op 2300 meter hoogte waar het Grand View Point zich bevind. And a Grand View it is! Vanaf hier zijn de andere delen van de Canyonlands goed te zien. We begrijpen nu ook de naam van dit gedeelte. We worden inderdaad omringt door lucht. We kunnen geen genoeg krijgen van het uitzicht en klauteren dan ook als twee kleine kinderen op alle mogelijke rotsen om nog mooiere plaatjes te schieten. Don't try this at home ;-).
Canyonlands laat zich het best beschrijven als een mix van the Grand Canyon en Momument Valley. Van diepe gloven tot schitterende mesa's. Deze toko heeft het allemaal waardoor het minimaal even indrukwekkend als de Grand Canyon is. Dit is een van de wildste gebieden van Amerika en het wordt ons ook sterk afgeraden van de verharde weg af te wijken. Zelfs voor een ervaren chauffeur in een 4x4 is dit bijna onmogelijk.
Na de Grand View Point dalen we weer af en doen we nog enkele andere uitzichtpunten aan. Zo komen we onder ander bij White Rim View met kampeerplekken met een schitterend uitzicht. Je kan hier je RV parkeren waar je BBQ voor je klaarstaat en je zo de Canyon inkijkt. God bless America!
We sluiten af met het uitkijkpunt van de Shafer Trail en nemen dan ook eindelijk afscheid van een ander nadeel van de regen, muggen. We hebben ze heel onze trip nog niet gezien maar na de regen worden we vanaf alle kanten aangevallen.
Na al deze inspanningen hebben we flink wat trek gekregen. We gaan naar een lokale hamburger joint voor echte Amerikaanse burgers waar de 'locals' voor in de rij staan. Niels krijgt de specialiteit, Chili Cheese Burger, niet eens op door de 500 gram bruine bonen en 100 gram kaas die ze over zijn open hamburger gegooid hebben. En dat allemaal voor $7. You gotta love America!

• 03 Juni 2012 - 08:19

Iris:

Jeetje, wat een mooie foto's...
    De hoogtepunten volgen elkaar op!
    Wat een mooie reis. En nu bijna naar Vegas??? Weer ff de bewoonde wereld in na al dat natuurgeweld??

We volgen jullie met veel plezier!

X

• 03 Juni 2012 - 08:36

Tio Bud Bier:

Het ziet er weer waanzinnig uit daar en wat die foto's betreft ,bedoel ik waar jullie samen op staan ,oja Niels you to ask them if They have seen that to die Japanners Indian gril whith that white man Ugh in een jeep ,heb nog Ugh met Buffalo Bert en Tonny BBQ bij Peter en Indian girl Helleenia gé feest haha was erg gezellig dit hebben we ff nodig dit snappen jullie wel ,joanne je moet een boek gaan schrijven ik beleef het bijna mee Ugh met jeep verhaal ,ok ok is genoeg nu doei oldindiaan zeg uuught

• 03 Juni 2012 - 16:36

Cynthia:

Het is hier 14 graden en het regent. Ik moet zelf koken en morgen werken. Ruilen ???

• 03 Juni 2012 - 17:20

Marijke:

O,o,o het blijft geweldig!!!!!!

• 04 Juni 2012 - 11:46

Cor Vd Pligt:

wow, wat een haarspeldbochten..effe wat anders dan indo..en heel imposant